Polityka prywatności i plików cookies

1. Administrator Danych Osobowych

1.1. Administratorem Twoich danych osobowych, czyli podmiotem decydującym o celach i sposobach przetwarzania tych danych, jest Justyna Herman, adres: 43-176 Gostyń, ul. Tyska 13.

2. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych

2.1. Kontakt z Administratorem Danych Osobowych w związku z przetwarzaniem danych osobowych, możliwy jest drogą e-mailową, przez przesłanie wiadomości e-mail na adres: kontakt@justynaherman.pl.

3. Przetwarzanie danych osobowych

3.1. Przetwarzanie danych osobowych Twoje dane osobowe są przetwarzane, gdy:

  • Korzystasz z moich usług
  • Odwiedzasz stronę internetową: https://justynaherman.pl/, w tym także jej podstrony,
  • Bierzesz udział w szkoleniach, konkursach i akcjach promocyjnych organizowanych przeze mnie
  • Weźmiesz udziału w badaniach rynku organizowanych przeze mnie. W tym przypadku, podane przez Ciebie dane osobowe wykorzystane do badań będą użyte jedynie za Twoją zgodą. Dane te mogą być wykorzystywane w celu zbierane informacji do testowania, badania, analizowania i rozwoju produktów, co pozwoli na poprawę i zwiększenie bezpieczeństwa i ochrony moich usług, opracowywanie nowych funkcji i produktów
  • Zajdzie potrzeba wykorzystania Twoich danych w celu prowadzenia sporów prawnych, postępowań urzędowych, lub spraw związanych z przestrzeganiem przepisów prawa; w takim przypadku przetwarzane będą niektóre Twoje dane osobowe, w szczególności: imię, nazwisko, data urodzenia, dane dotyczące korzystania z moich usług; w przypadku roszczeń wynikających ze sposobu korzystania przez Ciebie z moich usług, mogą być również przetwarzane inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody,
  • Realizowana jest usługa wysyłki Newslettera, w przypadku wyrażenia przez Ciebie wcześniejszej zgody
  • Przesyłane są informacje marketingowe moje lub moich partnerów handlowych, w przypadku wyrażenia przez Ciebie wcześniejszej zgody,
  • Kontaktujesz się ze mną za pomocą poczty e-mail lub w jakikolwiek inny sposób

4. Podanie danych osobowych

4.1. Podanie danych osobowych Podanie przez Ciebie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne w celu realizacji i prawidłowego świadczenia usług przeze mnie, w szczególności w przypadku zawarcia ze mną umowy. Twoje dane są również niezbędne w przypadku konieczności realizacji zadań określonych przepisami prawa, o których mowa poniżej.

4.2. Przetwarzane dane osobowe Przetwarzane są tylko te dane, które są niezbędne dla realizacji celu, dla którego zostały zbierane. W szczególności przetwarzane mogą być takie dane, jak:

  • Twoje imię i nazwisko, dane kontaktowe i dane płatnicze – w przypadku, gdy korzystasz z moich usług, lub bierzesz udział w organizowanych przeze mnie wydarzeniach; gdy zawierasz umowę na świadczenie usług;
  • Twoje imię i nazwisko, telefon, adres email, a w niektórych przypadkach również numer rachunku bankowego, jeśli wygrałeś nagrodę pieniężną – w przypadku, gdy bierzesz udział w konkursie organizowanym przeze mnie;
  • Twoje imię i nazwisko oraz adres e-mail – w przypadku, gdy wyraziłeś zgodę na przesyłanie Newslettera i informacji marketingowych;
  • Twoje imię i nazwisko, nazwa Twojej firmy, Twój adres zamieszkania lub adres siedziby Twojej firmy, Twój numer PESEL lub NIP Twojej firmy – w przypadku, gdy wystawiany jest dla Ciebie dokument sprzedaży;
  • Twoje imię i nazwisko, numer telefonu lub adres e-mail – w przypadku mojego kontaktu z Tobą drogą elektroniczną lub z wykorzystaniem urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących, po wyrażeniu przez Ciebie wcześniejszej zgody;
  • Inne dane, niezbędne w celu rejestracji i logowania się do Konta Użytkownika – w przypadku, gdy korzystasz z moich usług elektronicznych.

5. Cele przetwarzania danych osobowych

5.1. Twoje dane osobowe przetwarzane są w celu podjęcia działań na Twoje żądanie (np. odpowiedź na zapytanie lub żądanie), w celu niezbędnym do zawarcia i wykonania umowy lub świadczenia usługi, w tym obsługi ewentualnych reklamacji, skarg czy dochodzenia należności wynikających z zawartych umów.

5.2. Przetwarzanie niektórych Twoich danych osobowych jest także konieczne w celu spełnienia obowiązków wynikających z przepisów prawa, dotyczących w szczególności: obowiązku przechowywania niektórych danych przez określony czas, zebrania niektórych informacji w celu weryfikacji i identyfikacji użytkownika czy przekazywania danych uprawnionym organom lub podmiotom, wynikających m.in. z:
1) Ustawy z dnia 29.09.1994r. o rachunkowości,
2) Ustawy z dnia 11.03.2004r. o podatku od towarów i usług,
3) Ustawy z dnia 16.11.2000r. o przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy i finansowaniu terroryzmu,

5.3.W przypadku przetwarzania Twoich danych w innym celu, niż w jakim zostały zebrane, zostaniesz o tym poinformowany oraz poproszony o wyrażenie stosownej zgody, jeśli taka będzie wymagana zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.

6. Cookies

6.1. Cookies W ograniczonym zakresie Twoje dane osobowe mogą być zbierane automatycznie za pośrednictwem plików cookies znajdujących się na moich stronach internetowych.
Cookies to małe pliki tekstowe zapisywane na komputerze użytkownika lub innym urządzeniu mobilnym, w czasie korzystania przez niego z serwisów internetowych. Pliki te służą m.in. korzystaniu z różnych funkcji przewidzianych na danej stronie internetowej lub potwierdzeniu, że dany użytkownik widział określone treści z danej witryny internetowej. Wśród plików cookies wyróżnić można te, które są niezbędne do działania serwisu https://justynaherman.pl/

  •  pliki cookies z danymi wprowadzanymi przez Użytkownika (identyfikator sesji) na czas trwania sesji (ang. user input cookies),
  • uwierzytelniające pliki cookies wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania na czas trwania sesji (ang. authentication cookies),
  • pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania (ang. user centric security cookies),
  • sesyjne pliki cookies odtwarzaczy multimedialnych, np. pliki cookies odtwarzacza flash, na czas trwania sesji (ang. multimedia player session cookies),
  • trwałe pliki cookies służące do personalizacji interfejsu użytkownika na czas trwania sesji lub nieco dłużej (ang. user interface customization cookies),
  • pliki cookies służące do monitorowania ruchu na stronie internetowej, tj. analityki danych, w tym cookies Google Analytics (są to pliki wykorzystywane przez spółkę Google w celu analizy sposobu korzystania z Serwisu przez Użytkownika, dotworzenia statystyk i raportów dotyczących funkcjonowania Serwisu). Google nie wykorzystuje zebranych danych do identyfikacji Użytkownika ani nie łączy tych informacji w celu umożliwienia identyfikacji.

6.2. Korzystając z mojej strony internetowej, wyrażasz zgodę na umieszczanie opisanych powyżej plików cookies w swoim komputerze lub na innym urządzeniu. Możliwa jest jednak kontrola i zarządzanie zainstalowanymi cookies. Należy jednak pamiętać, że usunięcie bądź zablokowanie cookies może wpłynąć na sposób korzystania ze stron internetowych, a niektóre ich obszary mogą stać się niedostępne.
Administrator Danych Osobowych zastrzega, że po odrzuceniu plików cookies niektóre funkcje oferowane przez Serwis mogą nie działać prawidłowo, a w niektórych przypadkach może się to wiązać z całkowitym uniemożliwieniem korzystania z wybranego produktu.

7. Podstawa przetwarzania danych osobowych

7.1. Twoje dane osobowe przetwarzane są zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z postanowieniami Rozporządzenia (RODO) dotyczącego danych osobowych.

7.2. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest:

  • wyrażona przez Ciebie zgoda lub
  • rozpatrywanie Twojego wniosku lub żądania, lub
  • zawarcie i realizacja umowy, lub
  • realizacja prawnie usprawiedliwionych interesów Administratora Danych Osobowych lub
  • spełnienie przez Administratora Danych Osobowych obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa

8. Czas przetwarzania danych osobowych

8.1. Dla poszczególnych przypadków czas przetwarzania danych jest następujący:

  1. W przypadku, gdy Twoje dane przetwarzane są na podstawie umowy, przetwarzanie będzie trwało, dopóki trwa umowa oraz okres przedawnienia ewentualnych roszczeń z niej wynikających,
  2. W przypadku wyrażenia przez Ciebie zgody na przetwarzanie danych dla określonego celu, Twoje dane osobowe będą przetwarzane do czasu odwołania przez Ciebie tej zgody,
  3. W przypadku uzasadnionego interesu Administratora Danych Osobowych, okres przetwarzania Twoich danych trwa do momentu ustania tego interesu, np. okres przedawnienia roszczeń cywilnoprawnych, lub do momentu Twojego sprzeciwu przeciwko dalszemu takiemu przetwarzaniu, jeśli sprzeciw taki zgodnie z przepisami prawa przysługuje,
  4. Dane przetwarzane w celu spełnienia przez Administratora Danych Osobowych obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa będą przetwarzane tak długo, jak wynika to z tych przepisów.

9. Odbiorcy danych osobowych

9.1. Odbiorcami danych są osoby upoważnione przez Administratora Danych Osobowych do wykorzystania danych w ramach wykonywania swoich obowiązków służbowych, którym Administrator Danych Osobowych zleca wykonywanie takich czynności.

9.2. Jeśli jest to konieczne, Twoje dane osobowe mogą być przekazywane w celu wykonywania moich usług, spełniania ciążących na mnie obowiązków i należytego wywiązywania się z obowiązujących przepisów prawa.

9.3. Przy wykonywaniu części zadań (m.in. niszczenia dokumentów, przechowywania danych, obsługi księgowej i kadrowo-płacowej, obsługi prawnej, obsługi marketingowej, obsługi informatycznej) korzystam z pomocy zewnętrznych podmiotów. W takim przypadku dane osobowe powierzam podmiotom podwykonawczym dla realizacji określonego celu na moje zlecenie (na podstawie Umowy powierzenia danych), nadal pozostając Administratorem Twoich danych i odpowiadając za ich bezpieczeństwo.

9.4. W uzasadnionych przypadkach Twoje dane przekazane zostaną również odpowiednim władzom.
Twoje dane mogą być przekazywane wyłącznie:

  1.  Osobom upoważnionym przeze mnie, moim pracownikom i współpracownikom, którzy muszą mieć dostęp do tych danych dla należytego wykonywania swoich obowiązków,
  2. Podmiotom przetwarzającym na moje dla realizacji ściśle określonego celu (np. biuro księgowe, kancelaria prawna, firma informatyczna),
  3. Innym odbiorcom danych (np. organom ścigania, bankom – w przypadku zgłoszenia przez nich żądania udzielania informacji opartego się na odpowiedniej podstawie prawnej zgodnie z przepisami obowiązującego prawa).

10. Inne przypadki udostępniania danych osobowych

10.1. Twoje dane nie są udostępniane osobom lub podmiotom trzecim, z wyjątkiem sytuacji, gdy:

  1. Wyraziłeś/aś dobrowolną zgodę na takie udostępnienie. Udzielona wcześniej zgoda może być w każdym momencie przez Ciebie odwołana, w równie prosty sposób w jaki została złożona,
  2. Udostępninie jest konieczne w celu realizacji przeze nie umowy lub świadczenia usługi,
  3. W szczególnych przypadkach Twoje dane mogą zostać udostępnione podmiotom uprawnionym do tego na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. organom ścigania, biegłemu rewidentowi w celu badania sprawozdania finansowego).

10.2. Każdy wniosek o udostępnienie Twoich danych jest wnikliwie badany, a przekazanie danych następuje tylko w przypadku, gdy wynik tej analizy wykaże, że istnieje ważna i skuteczna podstawa prawna do żądania ujawnienia tym podmiotom Twoich danych.

11. Przekazywanie danych osobowych poza kraje Unii Europejskiej

11.1. Pozyskane dane mogą być przekazywane innym podmiotom wyłącznie, gdy zezwalają mu na to obowiązujące przepisy prawa.

11.2. Niektórzy z dostawców moich usług mogą mieć siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG). Przy przekazywaniu danych poza obszar EOG zachowywana jest wzmożoną ostrożność oraz zachodzi weryfikacja, czy dostawy gwarantują ochronę danych osobowych zgodną z wymogami prawnymi obowiązującymi na terenie EOG. W przypadku przekazywania danych osobowych do podmiotów z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, zachodzi weryfikacja, czy dany podmiot przystąpił do programu ochrony danych UE-USA i znajduje się na liście organizacji certyfikowanych, prowadzonej przez Departament Handlu Stanów Zjednoczonych.

12. Sposób ochrony danych osobowych

12.1. Administrator Danych Osobowych dokłada wszelkich starań, aby zapewnić środki fizycznej, technicznej i organizacyjnej ochrony danych osobowych przed ich przypadkowym czy umyślnym zniszczeniem, przypadkową utratą, zmianą, nieuprawnionym ujawnieniem, wykorzystaniem czy dostępem, zgodnie ze wszystkimi obowiązującymi przepisami.

13. Uprawnienia użytkownika

13.1. W związku z przetwarzaniem Twoich danych osobowych posiadasz następujące prawa:

  1. Do informacji w zakresie przetwarzania Twoich danych osobowych; jest to tzw. „obowiązek informacyjny” (zgodnie z art. 12 i 13 RODO),
  2. Dostępu do treści swoich danych osobowych (zgodnie z art. 15 RODO),
  3. Żądania sprostowania Twoich danych osobowych (zgodnie z art. 16 RODO), tj. poprawienia danych nieprawidłowych oraz uzupełnienia danych niekompletnych,
  4. Żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych (zgodnie z art. 18 RODO),
  5. Żądania przeniesienia swoich danych osobowych do innego Administratora (zgodnie z art. 20 RODO),
  6. Sprzeciwu wobec przetwarzania danych z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją (zgodnie z art. 21 ust. 1 RODO), przy czym prawo to nie ma charakteru bezwzględnego, co oznacza, że mimo wniesienia sprzeciwu w dalszym ciągu Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane, gdy wykazane zostanie istnienie ważnych, prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich praw i wolności lub podstawy do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,
  7. Sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych na potrzeby marketingu bezpośredniego, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim. Sprzeciw ten nie wymaga uzasadnienia ani warunków skuteczności. W takim wypadku nie będę mogła dłużej przetwarzać Twoich danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.

    Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

  8. Żądania usunięcia Twoich danych osobowych (zgodnie z art. 17 RODO), jest to tzw. „prawo do bycia zapominanym”; z tego prawa możesz skorzystać w szczególności, gdy:
    1. Administrator Danych Osobowych przetwarza Twoje dane osobowe niezgodnie z prawem,
    2. Złożysz sprzeciw wobec przetwarzania danych w celach marketingowych,
      Dane muszą zostać usunięte w celu wywiązania się przez Administrator
    3. Danych Osobowych z obowiązku wynikającego z przepisów prawa

      Powyższe prawa możesz wykonać poprzez złożenie Administratorowi Danych Osobowych stosownego oświadczenia:
      1. Drogą e-mailową pod adresem: kontakt@justynaherman.pl
        lub
      2. Pisemnie – za pomocą poczty tradycyjnej pod adresem: 43-176 Gostyń, ul. Tyska 13.
        dopisek: dane osobowe
  9. Wniesienia skargi do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (dawniej GIODO).

14. Aktualizacja polityki prywatności

14.1. Polityka prywatności może być aktualizowana. Jeżeli wprowadzone zostaną istotne zmiany, zostaniesz poinformowany o nich pocztą e-mail. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo korzystanie z moich usług po takim powiadomieniu oznacza zgodę na aktualizacje niniejszej polityki.

14.2. Zachęcam do okresowego zapoznawania się z treścią niniejszej polityki w celu uzyskania najnowszych informacji o moich praktykach w zakresie ochrony prywatności.

15. Newsletter

15.1. Jeżeli na stronie internetowej znajduje się taka możliwość, użytkownik może zapisać się do newsletter. Dane osobowe, które użytkownik podaje w celu otrzymania newslettera obejmują: imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej lub numer telefonu, dane dotyczące prowadzonej działalności gospodarczej przetwarzane. Podstawą prawną przetwarzania danych jest zgoda (art. 6 ust. 1 lit. a RODO). Taka zgoda może być wycofana w każdym czasie. 

16. Linki do innych stron

16.1. Strona może zawierać linki do innych stron. Jeśli klikniesz na link innej strony, zostaniesz do niej przekierowany. Należy pamiętać, że zewnętrzne podmioty nie są przeze mnie obsługiwane, dlatego należy zapoznać się z polityką prywatności podmiotów administratorów tych stron. Administrator Danych Osobowych nie ma kontroli i nie ponosi odpowiedzialności za treść, politykę prywatności lub praktyki stosowane przez strony trzecie.

17. Uzasadniony interes Administratora Danych Osobowych

17.1. Administrator Danych Osobowych może przetwarzać dane w ramach swojego prawnie uzasadnionego interesu (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), np. w celu dochodzenia ewentualnych roszczeń. Ilekroć Administrator przetwarza dane osobowe na podstawie prawnie uzasadnionego interesu, stara się przeanalizować i zrównoważyć swój interes oraz potencjalny wpływ na osobę, której dane dotyczą (pozytywny, jak i negatywny) oraz prawa tej osoby wynikające z przepisów o ochronie danych osobowych. 

18. Ochrona danych

18.1. Administrator Danych Osobowych wykorzystuje wszelkie dostępne środki fizyczne, techniczne i organizacyjne, aby zapewnić prawidłową ochronę danych osobowych, w szczególności zabezpiecza je przed zniszczeniem, przypadkową utratą, ujawnieniem osobom nieuprawnionym, zmianą i weryfikuje zakres dostępu. Administrator Danych Osobowych realizuje prawa osób, których dotyczy przetwarzanie danych.

Polityka automatyzacji ManyChat

1. Postanowienia ogólne


1.1. Niniejszy dokument określa zasady korzystania z automatyzacji z użyciem narzędzia ManyChat.

1.2. ManyChat to narzędzie umożliwiające komunikowanie się z Użytkownikami przez automatyczne przesyłanie wiadomości do Użytkownika.

1.3. ManyChat służy Administratorowi w szczególności w celu automatycznego odpowiadania na wiadomości Użytkowników portali społecznościowych Facebook i Instagram, w szczególności przesyłania treści marketingowych i promocyjnych dotyczących działalności Administratora, jego usług i produktów.

1.4. ManyChat używany jest na platformach społecznościowych Instagram i Facebook, w których Administrator prowadzi profile promujące jego działalność.

1.5. W celu kontaktowania się z Administratorem z wykorzystaniem ManyChat, konieczne jest posiadania przez Użytkownika aktywnego konta na platformach społecznościowych Instagram lub Facebook.

1.6. Kontaktując się z Administratorem przez przesłanie Administratorowi na platformach Instagram lub Facebook wiadomości prywatnej lub przez udostępnienie w profilach Administratora na platformach społecznościowych Instagram lub Facebook komentarza o określonej treści, Użytkownik akceptuje Politykę automatyzacji ManyChat. Użytkownik może wycofać swoją zgodę w każdej chwili.

2. Definicje


2.1. Użytym w Regulaminie zwrotom pisanym wielką literą nadaje się następujące znaczenie:

  • Administrator – Justyna Herman, adres: 43-176 Gostyń, ul. Tyska 13.
  • Użytkownik – osoba, która kontaktuje się z Administratorem przez przesłanie Administratorowi na platformach Instagram lub Facebook wiadomości o określonej treści.
  • Polityka – niniejsza Polityka automatyzacji ManyChat.
  • ManyChat – narzędzie, z którego korzysta Administrator, umożliwiające Administratorowi przesyłanie automatycznych wiadomości o określonej treści Użytkownikowi. Właścicielem ManyChat jest MANYCHAT, INC., 535 Mission St, San Francisco, CA 94105, USA.

3. Dane przetwarzane przez ManyChat


3.1. ManyChat może przetwarzać niektóre dane osobowe Użytkowników, w szczególności:

  • Adres IP,
  • Adres e-mail,
  • Imię i nazwisko,
  • Dane dostępne w publicznych profilach prowadzonych w ramach platform społecznościowych,
  • Dane udostępnione w ramach konwersacji,
  • Informacje zawarte w plikach Cookies i innych podobnych technologiach, takie jak dane statystyczne, zachowanie czy przybliżona lokalizacja.

3.2. Źródłem pozyskiwania wyżej wskazanych danych jest proces rejestracji i korzystania z usługi, w tym komunikacja z subskrybentami oraz integracja i aplikacje stron trzecich połączonych przez Administratora, w szczególności takich jak Facebook i Instagram, a także innych aplikacji określonych na stronie http://www.apps.manychat.com/.

3.3. Na kontakt Administratora z Użytkownikiem za pośrednictwem ManyChat konieczne jest wyrażenie zgody przez Użytkownika na otrzymywanie w ten sposób wiadomości od Administratora. Taka zgoda jest udzielana przy pierwszej wiadomości wysyłanej przy użyciu ManyChat poprzez kliknięcie przez Użytkownika w pole potwierdzające chęć otrzymania wiadomości. Brak kliknięcie w to opole uniemożliwia otrzymanie przez Użytkownika automatycznej wiadomości, wysyłanej przez Administratora za pośrednictwem ManyChat.

3.4. Administrator powierza przetwarzanie danych za pośrednictwem ManyChat na podstawie zawartej umowy. ManyChat w niektórych przypadkach może także występować w roli Administratora.

3.5. Integralną częścią umowy Administratora z MANYCHAT, INC. (Terms of Use: https://manychat.com/legal/tos) jest aneks dotyczący przetwarzania danych, który określa zasady przetwarzania danych przez ManyChat. Więcej informacji znajduje się tutaj: https://manychat.com/legal/dpa.

3.6. Dane osobowe Użytkownika kontaktującego się z Administratorem z użyciem ManyChat przetwarzane są zgodnie z Polityką prywatności ManyChat: https://manychat.com/legal/privacy.

3.7. Lista podmiotów, którym udostępniane są dane osobowe za pośrednictwem ManyChat znajduje się pod linkiem: https://manychat.com/legal/service-providers.

3.8. Dane Użytkowników mogą być przekazywane poza strefę Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Manychat zapewnia poziom ochrony danych osobowych zgodny z RODO.

4. Postanowienia końcowe

4.1. Administrator zastrzega sobie prawo kontaktu z Użytkownikiem za pośrednictwem platformy społecznościowej, z której uprzednio Użytkownik kontaktował się z Administratorem, także bez użycia automatyzacji ManyChat, jeśli zajdzie taka potrzeba lub jeśli Użytkownik wyrazi taką zgodę lub żądanie.

4.2. Administratorem Danych Osobowych Użytkowników jest Administrator. Do przetwarzania danych osobowych zastosowanie ma [Polityka prywatności] Administratora.

4.3. W przypadku powstania sporu, Użytkownik może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, w tym takich, jak:

  • Zwrócenie się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu.
  • Zwrócenie się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Użytkownikiem a Administratorem.
  • Bezpłatne skorzystanie z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.

4.4. Polityka podlega prawu polskiemu. Wszelkie spory pomiędzy Administratorem a Użytkownikiem niebędącym konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby lub miejsca zamieszkania Administratora.

4.5. Administrator ma prawo do aktualizacji Polityki. W przypadku wprowadzenia istotnych zmian, Użytkownicy zostaną poinformowani o wprowadzonych zmianach za pośrednictwem platformy społecznościowej, z której uprzednio Użytkownik kontaktował się z Administratorem. W zakresie dozwolonym przez obowiązujące prawo, dalszy kontakt z Administratorem z użyciem automatyzacji ManyChat oraz brak sprzeciwu na dalszy kontakt w ten sposób po takim powiadomieniu oznacza zgodę na akceptację zmienionych postanowień.

4.6. W sprawach nieuregulowanych w Polityce zastosowanie mają powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

4.7. Regulamin wchodzi w życie z dniem jego publikacji w platformach internetowych Administratora

1. Postanowienia Ogólne

1.1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników odwiedzających stronę internetową [justynaherman.pl] (dalej „Witryna”).

1.2. Administratorem danych osobowych przetwarzanych za pośrednictwem Witryny jest Justyna Herman (dalej „Administrator”), 

1.3. Administrator dba o prywatność użytkowników i gwarantuje, że wszelkie dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO).

1.4. Witryna korzysta z certyfikatu SSL (Secure Socket Layer), który zapewnia szyfrowanie danych przesyłanych pomiędzy urządzeniem użytkownika a serwerem. Dzięki temu wszelkie dane osobowe wprowadzane przez użytkowników na stronie są chronione przed nieautoryzowanym dostępem.

1.5. Witryna jest hostowana na serwerach operatora home.pl, który zapewnia odpowiednie standardy bezpieczeństwa oraz przestrzega przepisów dotyczących ochrony danych osobowych.

2. Zakres Zbieranych Danych

2.1. W ramach korzystania z Witryny, Administrator może gromadzić dane osobowe użytkowników w następujący sposób:

  • Dane przekazywane dobrowolnie przez użytkowników za pośrednictwem formularzy kontaktowych, rejestracyjnych (MetForm) oraz zapisu do newslettera (imię, nazwisko, adres e-mail).
  • Dane zbierane automatycznie poprzez pliki cookies oraz wtyczki używane na stronie (szczegóły w sekcji dotyczącej plików cookies i wtyczek).

2.2. Wykorzystanie danych obejmuje m.in.:

  • Przesyłanie wiadomości marketingowych oraz informacji o aktualnościach (newsletter), jeśli użytkownik wyraził na to zgodę.
  • Kontaktowanie się z użytkownikami w związku z zapytaniami przesłanymi przez formularz kontaktowy.

2.3. Podanie danych osobowych przez użytkowników jest dobrowolne, jednak niektóre usługi Witryny mogą być niedostępne bez ich udostępnienia (np. zapis do newslettera).

3. Cele Przetwarzania Danych

3.1. Dane osobowe przetwarzane są przez Administratora w następujących celach:

Odpowiedzi na zapytania użytkowników przesłane za pomocą formularzy kontaktowych (MetForm).
Wysyłanie newslettera zawierającego informacje marketingowe, treści promocyjne, aktualizacje i inne informacje, na które użytkownik wyraził zgodę.
Optymalizacja i analiza ruchu na stronie za pomocą narzędzi analitycznych.
Zapewnienie poprawnego działania strony i jej funkcji.

4. Podstawa Przetwarzania Danych

4.1. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie:

Zgody użytkownika (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) – w odniesieniu do zapisu na newsletter oraz przesyłania zapytań przez formularz kontaktowy.
Niezbędności przetwarzania do wykonania umowy lub świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO).
Prawnie uzasadnionego interesu Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), np. w zakresie zabezpieczenia strony internetowej.

5. Wykorzystanie Wtyczek i Narzędzi

5.1. Na stronie justynaherman.pl wykorzystywane są wtyczki oraz narzędzia, które mogą gromadzić dane osobowe użytkowników lub zbierać informacje o ich aktywności:

  • MetForm – wtyczka obsługująca formularze kontaktowe. Dane użytkowników są przechowywane na serwerach Witryny oraz mogą być przetwarzane w celu obsługi zapytań.
  • Yoast SEO – narzędzie do optymalizacji SEO, które nie przetwarza bezpośrednio danych osobowych, ale wspomaga analizę ruchu oraz optymalizację treści.
  • CookieYes – wtyczka do zarządzania plikami cookies, która umożliwia użytkownikom kontrolę nad ustawieniami cookies oraz wyrażenie zgody na ich używanie zgodnie z RODO.

6. Pliki Cookies

6.1. Witryna korzysta z plików cookies, które są małymi plikami tekstowymi zapisywanymi na urządzeniu użytkownika, służącymi do:

  • Zapewnienia prawidłowego działania Witryny.
  • Analizowania ruchu na stronie oraz poprawy jej funkcjonowania.
  • Personalizowania treści wyświetlanych użytkownikom.

6.2. Pliki cookies wykorzystywane na stronie są zarządzane przez wtyczkę CookieYes, która umożliwia użytkownikom kontrolowanie ustawień cookies oraz wyrażanie zgody na ich wykorzystanie.

6.3. Użytkownicy mogą w dowolnym momencie zmieniać ustawienia cookies w swojej przeglądarce lub za pomocą narzędzia CookieYes.

7. Przekazywanie Danych

7.1. Dane osobowe mogą być udostępniane następującym podmiotom:

Podmiotom przetwarzającym dane na zlecenie Administratora, takim jak dostawcy usług hostingowych (home.pl) lub firmom informatycznym, z którymi zawarte zostały odpowiednie umowy o powierzenie przetwarzania danych.
Organom publicznym, jeżeli jest to wymagane przepisami prawa.

7.2. Dane osobowe nie będą przekazywane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) bez odpowiedniego poziomu ochrony, zgodnego z przepisami RODO.

8. Okres Przechowywania Danych

8.1. Dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, lub do momentu wycofania zgody przez użytkownika (w przypadku przetwarzania na podstawie zgody).

8.2. Dane związane z zapytaniami użytkowników będą przechowywane do momentu zakończenia korespondencji lub przez czas wymagany przepisami prawa.

9. Prawa Użytkowników

9.1. Użytkownikom przysługują następujące prawa związane z przetwarzaniem ich danych osobowych:

  • Prawo dostępu do danych.
  • Prawo do sprostowania danych.
  • Prawo do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym).
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
  • Prawo do przenoszenia danych.
  • Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
  • Prawo do wycofania zgody na przetwarzanie danych, o ile
  • przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody.

9.2. W celu realizacji swoich praw, użytkownik może skontaktować się z Administratorem za pośrednictwem adresu e-mail: [twój adres e-mail].

10. Zmiany w Polityce Prywatności

10.1. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszej Polityce Prywatności. O wszelkich zmianach użytkownicy będą informowani poprzez zamieszczenie nowej wersji Polityki na Witrynie.

11. Kontakt

11.1. W przypadku pytań dotyczących niniejszej Polityki Prywatności lub przetwarzania danych osobowych, prosimy o kontakt pod adresem e-mail: kontakt@justynaherman.pl.